Sărbătorile vin, Sărbătorile vin!

Așa cum spun și versurile din reclama celebră, sărbătorile vin. Anul acesta n-am simțit așa de mult, ca în anii trecuți,  febra sărbătorilor. A trecut anul atât de repede încât dacă mă întrebai în ce an suntem ezitam să spun 2011, mai de grabă spuneam că suntem în martie 2010.

Mă tot gândeam și tot încercam să-mi dau seama ce să fac să intru în spiritul sărbătorilor. Și cum nu mă puteam transforma în Moș Crăciun sau poate într-un spiriduș și să fac cât mai multe cadouri, am zis să fac ceva tipic de Crăciun. Cum sarmale, piftie, friptură fac părinții, caltaboș, tobă, lebăr face sibianul din piață, iar vinul tataie, nu-mi rămâneau foarte multe opțiuni așa că am decis să fac cozonaci. Da, ați citit bine, co-zo-naci. Eu! Eu care n-am făcut în viața mea o prăjitură, eu care în bucătăria din dotare sunt ajutor de bucătar :-).

Ei bine am început cu începutul, search pe goagăl "reţetă cozonaci cu nucă și cacao", găsit rețetă, cumpărat ingrediente, iar pe 23 decembrie, orele 17:00 punct, m-am instalat în bucătăria mea retro. Mi-am pus șorțul din dotare și m-am pus pe treabă. M-am apucat să fac maiaua și după m-am gândit că ar fi bine să cer câteva sfaturi de la o bunică experimentată. Am sunat-o pe bunica lui Radu și am primit sfaturi din moși strămoși. Eu mă gândeam că voi pune maiaua și abia a două zi dimineață mă voi apuca de treabă, dar de unde...am închis cu bunica și a trebui să alerg prin bucătărie că să grăbesc lucrurile, maiaua stă 30 de minute la crescut...

Făcut așa cum am notat, ouă, făină, zahăr, mixer, maiaua, lapte, margarină, ulei etc. Până aici frumos, nimic greu și complicat. Am ajuns la partea cu frământatul...hmmm...scria să frămânți între o oră și o oră și jumătate...hmmm....mai mult de 40 de minute n-am rezistat. Pe bune, este foarte greu, am abosit după primele 10 minute și mă tot uităm la ceas iar minutele treceau ca orele. Mă rugam să apăra Radu în peisaj să-l pun pe el să continuie relația de amor cu aluatul. Din păcate Radu n-a apărut în poză, așa că după 40 de minute m-am orpit și mi-am zis "ce-o fi o fi" :-). Am ridicat temperatura în spațiul de lucru, am căutat destul de mult un șervet (nu prea mai am așa ceva în casă :-P), am acoperit recipientul și am pus coca la dospit. Am crezut că am timp să stau un pic să-mi trag sufletul, dar ghiciți ce, creștea aluatul meu într-un minut cât altele în 10 :-). În această situație: ouă, mixer, zahăr, cacao, mixter, nucă și compoziția a fost gata. Luat coca crescută, de care eram foarte mândră, dat cu făină, pus umplutura, împăturit, pus în forme, lăsat 10 minute și băgat la cuptor pentru următoarea oră. Pfiu! Gata! Ce oră credeți că este?? Ora 22:00!!

M-am așezat pe canapea și fizic nu mă mai puteam mișca. Și mă gândeam cum pot face asta bunicile şi mamele noastre în condiţiile în care trebuie să pregătească şi multe altele pe lângă, sarmale, cârnaţi, piftie etc. Eu cred ca sunt nişte eroine!

Așadar, Sărbători Fericite! :-)



Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Fetele cochetele

Am fost copilot de raliu!

Timpul a trecut...