La taxe şi impozite

Ieri a trebuit să ajung din nou la minunatul ghișeu de taxe și impozite din Chitila și mi-am adus aminte de diferența de abordare.
 
Până nu de mult aveam buletin de București și aparțineam de sector 1. Când trebuia să plătesc taxe sau să-mi iau o hârtie era un calvar, niciodată nu completai cum trebuie formularele, niciodată nu aveai toate actele și stăteai și la o coadă infernală ca să afli că trebuie să mai stai o dată. După ce mi-am făcut buletin de "țară" am fost nevoită să fac câteva vizite la biroul de taxe și impozite al orașului Chitila. M-am înarmat cu nervi de oţel și cu multă răbdare și calm. Nici aici nu completasem tot, nu scria ce acte ai nevoie, dar supriza a apărut exact când mă așteptam mai puțin. Tot personalul înarmat cu bunăvoință, politețe și foarte mult zâmbet. Am rămas șocată, nu știau cum să te mai ajute și cum să te mai sfătuiască ca data viitoare să vii cu tot ce trebuie, mai aveau puțin și-ți dădeau și numărul de mobil să le suni dacă ai nelămuriri. Nu e coadă niciodată, pentru că au suficiente ghișee, suficient personal și foarte bine organizat. Nu țipă, nu vorbesc urât, pe doamnele în vârstă le ajută doamnă badigard să completeze fișele, dau telefoane pe la primărie să ajute persoanele cu probleme să nu mai bată drumurile de pomană și vorba aceea primăria e "colo șa", nu trebuie să ia 3 mijloace de transport în comun. Am crezut că se comportă așa cu cei pe care îi cunosc (comunitatea fiind destul de mică), dar n-a fost așa. M-au tratat cum trebuie tratat un contribuabil la taxele locale, cu respect! Iar, ieri când am părăsit incita mi-au urat în cor "Sărbători fericite".
 
În concluzie birocrația este aceeași, tot fără toate actele vii și tot nu completezi toate fișele, dar abordarea e diferită. Nici nu vă închipuiți cât de relaxată pot pleca de la ghişeu si cu câtă plăcere mă duc să-mi plătesc impozitele...!
 
Așadar, atitudinea contează nespus de mult!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Fetele cochetele

Am fost copilot de raliu!

Timpul a trecut...