Oraş vechi de mii de ani

Superb! De la străduțele mici cu clădiri de la 1800-1900, pline de flori, statuile maiestoase din piațetele minuscule până la grandioasele catedrale, piața San Piedro, Basillica, priveliștea din cupolă, arhaicul Colosseum și gigantele forumuri. Într-un cuvânt: Roma.
  
Un oraș superb cu un aer vechi de vreo 3.000 de ani. Când te afli lângă o istorie atât de veche îți dai seama cât de mic și insignifiant poți fi. Pe de altă parte realizezi ce a putut să facă un popor acum mii de ani și ce a putut să construiască și pe de altă parte cum o parte din populația globului avea orașe de milioane de oameni, iar alții trăiau în peșteri și aprindeau focul cu cremene. Din păcate și acum există aceleași discrepanțe între populațiile globului...numai că acum noi nu mai facem parte din cea de-a doua categorie...
  
O altă idee m-a năpădit când am intrat în mărețul Colosseum. Un anfiteatru de 55.000 de oameni care veneau să vadă sânge...și cum se omorau sclavii între ei...
 
Şi cred că ar mai fi ceva de adăugat, cât timp am stat în orașul antic cu aer roman, am constatat că forfota urbană aduce foarte mult cu cea bucureșteană. Traficul haotic, gunoaiele de pe stradă, mașinile parcate peste tot, străzile mici împânzite de mașini și scutere, alergătura pe care o dai pe trecerile de pietoni nu care cumva să te calce vre-unul și nu în ultimul rând tuciuriii de peste tot care vor să-ți vândă câte ceva (mare atenție: tuciuriii nu erau ai noștri ci din Albania).
 
Şi mi-am mai adus aminte un lucru pe care chiar nu trebuie să-l ratez: bărbații arată și se îmbracă bestial. Până și ale noastre jumătăți fuseră impresionați. Carabinieri erau...îmbrăcaţi în uniforme ;-).
 
În altă ordine de idei m-a impresionat foarte mult și o pot considera una din capitalele favorite de până acum.
 
Așadar, Roma merită :-) 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Fetele cochetele

Am fost copilot de raliu!

Timpul a trecut...