Chimia e importantă!

De multe ori ma gândesc cum se desfăşoară relaţiile între clienţi şi agenţii. Tot ce aud în jurul meu este: "clientul este nebun şi imi cere de pe azi pe azi un proiect" sau "agenţia este incompetentă, îi cer ceva şi vine cu altceva". Am o prietenă care lucrează la o agenţie de trade marketing şi tot timpul se plânge de clienţii pe care îi are în coordonare sau despre colaboratori care nu fac nimic cum trebuie.

Eu, în calitate de client, am trei agenţii in coordonare, una de digital creative şi management, una de media buying şi una de PR/SM. Mai exact am patru oameni la digital, un om la buying şi un om la PR/SM. Dar subiectul îmi este cumva străin. Am avut parte de oameni incompetenţi când mă ocupam de print, dar nu eram "manager" :-), aşa că nu aveam prea multe de spus. Cert este că toţi dau vina unii pe alţii, când toate aceste conflicte se datorează nepotrivirii de caracter dintre cele două persoane colaboratoare. Ştiu că sună ca la divorţ, dar aşa este. Sunt doua lucruri care contează: chimia dintre oameni şi ţelul comun. Trebuie să strângi în jurul tău oameni care-ţi seamănă. Din păcate în relaţia client - agenţie nu se întâmplă tot timpul, datorită faptului că nu clientul angajează staff-ul de la agenţie... Din perspectiva asta am un sfat către brand-uri: implicaţi-vă în alegerea echipei/echipelor din agenţii, iar către agenţii: fiţi mai deschişi şi lăsaţi clienţii să se implice activ, pâna la urmă ei aduc banii.



Mai există un aspect care afectează foarte mult relaţia şi modul de lucru. Globalizarea! Mama ei de globalizare :-) Trendul este că marile companii, din considerente de bugete, semnează contracte globale cu agenţii de renume. Dar probleme curente se sparg în capul oamenilor locali, clienţi pe de-o parte, agenţii pe de alta. Dar şi în această situaţie cred că soluţia este tot cea menţiontă mai sus.

Aşadar, apucaţi-vă de angajat! ;-)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Fetele cochetele

Am fost copilot de raliu!

Timpul a trecut...